Reklamcı Fatih Tüylüoğlu: “İnternet ortamı tüketiciyi güçlü kılıyor”

Reklamcı Fatih Tüylüoğlu: “İnternet ortamı tüketiciyi güçlü kılıyor”

0 805
Gündem Haber

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) İletişim Fakültesi, DAÜ Uluslararası Kariyer Haftası çerçevesinde C-Section Reklam Ajansı’nın kreatif direktörü Fatih Tüylüoğlu’nu ağırladı. Kendisi de DAÜ İletişim Fakültesi mezunu olan Tüylüoğlu, DAÜ’de bir söyleşi, bir de atölye çalışması gerçekleştirdi.

Tüylüoğlu, “Çağımızın Reklamı” adlı söyleşisinde, dijital reklamcılık ile geleneksel reklamcılığın ayrım noktalarına değindi. Gün geçtikçe gelişen bir alan olan dijital reklamcılığın, şirketlerin ve reklam ajanslarının sadece geleneksel reklamcılık stratejilerine değil, aynı zamanda hedef kitleleri hakkındaki varsayımlarına da meydan okuduğunu söyledi.

Yaratıcı düşünce üretme açısından reklamın geleneksel ve dijital formları arasındaki farklara değinen Tüylüoğlu, geleneksel reklamcılar markanın portresini öne çıkarırken, dijital reklamcıların daha ziyade tüketicileri hedef alarak, tüketicilerin internette paylaşabilecekleri içerik üretmeye çalıştıklarını kaydetti.

Tüketicilerin internet ortamında markalardan altı kat daha fazla güce sahip olduklarını iddia eden Fatih Tüylüoğlu, “Tüketiciler, markaların boş vaatlerini sosyal medyadaki paylaşımları ve yorumlarıyla ortaya koyma gücüne sahipler. Artık reklam verenler size kolay kolay yalan söyleyemezler, verdikleri sözleri tutmak zorundalar” diye konuştu. Dijital reklamcıların sormaları gereken en önemli sorunun “Ben bu reklamı internette görsem paylaşır mıyım?” olduğunu söyleyen Tüylüoğlu, “Eğer cevabınız ‘evet’ ise hedefine ulaşmışsınız demektir” dedi.

Fatih Tüylüoğlu, “Reklamın Sırları” adlı atölye çalışmasındaysa, reklamların yapım aşamalarında nelere dikkat edildiğine, ajans ve reklam veren şirketler arasındaki ilişkilerin yapısına ve reklamların üretim süreçlerine değindi. Tüylüoğlu, kendi çalıştığı ajansın hazırladığı reklamlara ait fotoğraf ve videoları izletti. Etkinlik sonunda C-Section Reklam Ajansı’nın kapılarının genç ve dinamik mezunlara her zaman açık olduğunu belirten Tüylüoğlu, DAÜ İletişim Fakültesi öğrencileri için staj olanakları da bulunduğunu söyleyerek sözlerini sonlandırdı.