EMOCANLAR DAÜ’DE

EMOCANLAR DAÜ’DE

0 221
Haber: İbrahim Emre Sugel Fotoğraf: Çağdaş Bozkurt

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Sosyal Medya Birimi ve DAÜ İletişim Fakültesi işbirliğiyle gerçekleşltirilen “Sosyal Medya ve Marka Haftası” kapsamında Turkcell Strateji, Pazarlama ve Marka İletişim Yöneticisi Bilge Onur DAÜ’nün konuğu oldu.

DAÜ Mustafa Afşin Ersoy Konferans Salonun’da 18 Ekimde saat 11:30 da gerçekleştirlien söyleşide Onur, marka ikonu yaratmak, lansman ve reklam alanında deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Her gün ortalama 5000 reklama maruz kalan insanların zihninde sivrilmenin önemine değinen Onur, “diğer markalar arasından öne çıkmanın yolu marka kişiliğinin oluşturulmasından geçmektedir”, dedi.

Marka ikonu markayı sevdirir”
Marka ikonu yaratmanın birden fazla yolu olduğunun altını çizen Onur, “Marka ikonu markayı sevdirir. İnsan üzerinden ikon yarattığınızda süreç içerisinde yıpranma payı çok fazla olabiliyor. Oysa anime karakterlerle yaratıcı devinime müsait çok daha farklı seçeneği elinizde tutmuş oluyorsunuz”, dedi.

“Selocanlardan Emocanlara”
Günümüz çağının emoji kullanım çağı olduğuna değinen Onur, “selocanlardan emocanlara geçiş öykümüz bu gereksinimle ortaya çıkmıştır. Yarattığımız her bir emojinin toplumda karşılığı olan ve sempatize edilmiş bir karakteri vardır. “, dedi. Emojilerle duygu ve düşüncelerin çok güçlü aktarıldığına dikkat çeken Onur, bu yoğun kullanımdan marka ikonu yaratma, lansman ve reklam alanında faydalandıklarının altını çizdi.
“Fikriye’nin oluşumu adeta bir evrim süreciydi”

Emocanlar içerisinde en çok “Fikriye” karakterinin oluşum sürecinin kendilerini çok zorladığına değinen Onur, “O şirinler köyünün nadide şirinesi gibi. Karakterlerimize sonradan katılıyor. Fikriye’nin oluşumu adeta bir evrim süreciydi”, dedi.

“Mizansene uygun tanıtım yapıyoruz”
Markanın kişilik oluşumu ve ikon çalışmalarının ardından lansmanın çok önemli bir rolü olduğuna da değinen Onur, “mizansene uygun tanıtımlar yaparak hem reklam hemde lansman aşamasında çok daha başarılı sonuçlar elde edebiliyoruz. Bu alanda yaratıcılık, çağın ve ilgili mecranın gereksinimlerinin takibi ön plana çıkmaktadır”, dedi. İçinde yaşadığımız zaman dilminde medya materyallerinin; tv, radyo, dijital alan (yeni medya), gazete, kamuya açık alanlar olarak çok çeşitlilik gösterdiğinede değinen Onur, her birimi kendi içinde değerlendirip, uygun mizanseni ve mesajı yaratmanın çok önemli olduğunu da sözlerine ekledi.

Son olarak Onur, yanında getirmiş olduğu bir bavul dolusu Emocanı da katlımcılara savurarak dağıttı.

Organizasyon, katkılarından dolayı Bilge Onur’a DAÜ Rektör Yrd. Prof. Dr. Cem Tanova’nın plaket vermesiyle son buldu.