Hollywood & Türk Sineması

0
1099
Fotoğraf & Redaktör: Berfu Çelebi

Tamer Karadağlı, Hollywood deneyimlerini ve oyunculuk sanatına dair tecrübelerini paylaştı !

27-28 Şubat 2020 tarihlerinde, DAÜ KÜKOM’da  DAÜ’lü öğrenciler ve Gazi Mağusa halkı “Ray Cooney – İki Nin Biri” adlı tiyatro oyunu ile buluşarak bol kahkahalı dakikalar yaşadı. 2 perdelik komedi türünde sergilenen oyuna izleyiciler tarafından gösterilen ilgi büyüktü. Yönetmenliğini “Bora Severcan”ın yaptığı, “Tamer Karadağlı, Zeyno Günenç, Volkan Severcan” gibi isimlerin yer aldığı ekibin güçlü isimlerinden Tamer Karadağlı, tecrübelerini bizlerle paylaştı.

Her işin sırrı: Doğallık

Tiyatro, dizi, sinema, seslendirme vb. alanlarda çalışmaları olan Karadağlı, her meslekte başarının anahtarının “doğallık” olduğunu vurgulayarak özellikle komedi türünde bunun önemli olduğunu “komedide seyirciye rezil de olabilirsiniz” sözleriyle belirtti. Karakterin doğallığıyla seyircinin beklentisi arasındaki ilişki dengesinin komediyi şekillendiren yapı taşı olduğuna gönderme yaptı.

Çocuklar Duymasın!

Piyasada var olan birçok komedi dizileri karşısında “Çocuklar Duymasın”ın yıllarca izlenme rekorları kırması, dizinin tekrarlarının dahi yüksek reytinglere ulaşması ve güncelliğini  hâlen yitirmemesini “seyircinin karakterlerde kendinden bir parça bulması” şeklinde değerlendiren Karadağlı, karakterlerin içimizden kişiler olduğunu ifade etti.  İnsanların sanat eserlerinde  edindikleri tecrübelerinden, ortak değerlerinden, hayatlarından izler taşıdığını gördüklerinde ortaya çıkan yapıtta doğallık yakalanıyor ve kalıcı bir başarıya imza atılabiliyor. Dolayısıyla “Çocuklar Duymasın” dizisinde de seyirciler bu  izlenimi yakalamış olacaklar ki dizi tutuldu şeklinde  dizinin  kalıcılığına  göndermede bulundu.

Hollywood & Türk Sineması

Karadağlı, “Hollywood sineması üst düzey teknik ekipmanlara sahip fakat  onun dışında aynı kalitede yapıt ortaya koyuyoruz” sözleriyle  “Türk sineması ile Hollywood” arasında oyunculuk, eğitim, alt yapı vb. faktörler gibi hiçbir  fark bulunmadığını belirtti. Farkı oluşturan unsurun “teknik” olduğunu ifade eden sanatçı; tiyatro, sinema, dizi, seslendirme vb. sahaların bir bütün olarak kendisini geliştirdiğini de ifade ederek her birinin başta komedi mutfağında olmak üzere kendi sanat anlayışını şekillendiren ögeler olduğunu söyledi. Ayrıca  profesyonel oyuncu olarak 2000’li yıllarda tiyatroya ara vererek dizi ve filmlerde rol aldığını ve tiyatronun profesyonel anlamda para kazanmak için yapılamayacağını belirterek sanatta gönüllülük esasının kabul görülmesi gerektiği vurguladı.

CEVAP VER

Yorumunuzu bırakın
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.