mark Thomson Vakfı Medya Uzmani Mark Webster[/caption] İki gün süren çalıştay, Thomson Vakfı medya uzmanlarından Mark Webster eğitmenliğinde başladı. Gruplara ayrılan LGBTİ toplulukları medya ilişkisini değerlendirmek için SWOT analizi (medyanın güçlü ve zayıf yanları, medyadaki fırsatlar ve tehditler), medyanın yerel ve uluslararası işleyişi,  iyi basın bildirisi yazımı üzerine pratik uygulamalar, basın konferansı düzenlerken yapılması ve yapılmaması gerekenler, röportaj vermede ipuçları ve tuzaklardan kaçınmanın en iyi yolları gibi konular ele alındı. [caption id="attachment_4130" align="alignright" width="200"]lgbti_2 Thomson Vakfı Medya uzmani Sue Caro[/caption] Mark Webster, Sivil Toplum Örgütü temsilcileri ve aktivistlerine medya özelinde pratik bilgiler aktarırken, özellikle birçok durumda basın mensupları ile iletişime geçerken kullanılan ve ‘ABC’- A Yanıtla, B Köprü Kur, C Mesajını İlet ve İletişime Geç- olarak bilinen en yaygın kurala vurgu yaptı. Çalıştayda, toplumsal cinsiyet ve cinselliğin, medya organları tarafından ele alınış biçimlerine ve medyanın bu konudaki yaptırım gücü de ele alındı. Ayrıca, toplumdaki çeşitliliğin kapsamlı bir şekilde raporlanması, farkındalığın artırılması ve eleştirel ilişkilendirme adına çalıştay süresince uluslararası durumlardan genel örnekler verilerek, pratik gazetecilik çalışmalarına, kişisel değerlendirmelere ve eleştirel medya analizlerine yer verildi. İki gün süren çalıştay, toplu olarak çekilen hatıra fotoğrafı ile sona erdi.]]>