Zoom Ajans Başkanı Banu Tekin Aşıltan DAÜ’de
[vc_button title=”Haber: İbrahim Emre Sugel” target=”_self” color=”default” href=”#”]
Beymen, Boyner, YKM, Çaykur, Didi, Vakko, Memorial Hastaneleri gibi kurumlara hizmet veren “Zoom İletişim Ajans” başkanı ve kurucusu Banu Tekin Işıltan, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin (DAÜ) konuğu oldu.
DAÜ İletişim Fakültesi’nde gerçekleştirilen söyleşi, DAÜ Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlendi. Öğrencilerin yanı sıra araştırma görevlileri ve öğretim üyelerinin de katıldığı etkinlikte Işıltan, sektöre dair bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.
Söyleşinin açılış konuşmasını DAÜ İletişim Fakültesi Araştırma Görevlisi Safiye Bağkur yaptı. Bağkur, konuşmasında, katılımcılara teşekkür ederek, fakülte-sektör buluşmalarının önümüzdeki günlerde de devam edeceğinin müjdesini verdi.
Söyleşiye dünyaca ünlü ressam Picasso’dan örnek vererek başlayan Işıltan, Picasso’nun eserlerinde dert edindiği yalın anlatımın iletişim alanında da önemli olduğunu, işin özüne inebilmenin fark yarattığını ifade etti. Işıltan’ın konuşmasından öne çıkanlar ise şöyle idi:
Medya Karmaşıklığa Evriliyor
Yalın anlatımın önemine değinmesine karşın, günümüzde dijitalleşmeyle birlikte medya da kullanılan çoklu ortam olanakları ile, hızla biriken enformasyonun içerisinden doğrunun cımbızla alınmasında yaşanan zorluklara değinen Işıltan, medya planlamasının bu alanda oldukça önemli olduğuna dikkat çekti. Dijitalleşmeyle gelen karmaşık iletişim ağının içerisinde medya planlamasının hedefine de değinen Işıltan, “medya planlama; doğru zamanda, doğru yerde, doğru kitleye, doğru fiyatla mesajınızı ulaştırabilmektir”, dedi.
Medya Planlama ve Satın Alma Ajansları Reklamın Çıkış Kapısıdır
Reklam ajanslarıyla medya ajanslarının yaptıkları işlerin farklılık gösterdiğini de ifade eden Işıltan, medya planlama ve satın alma ajanslarının amacının; reklam verenlerin verileri ve beklentileri ışığında belirlenen hedef kitleye ulaşma yolları ile, bunun bütçesini belirlemek olduğunu dile getirdi. Bu aşamada medya planlama ve satın alma ajanslarının reklamın çıkış kapısı olduğunu ifade eden Işıltan, “hedef kitleye uygun medya alanlarının seçimleri çok önemelidir. Buna ek olarak, daha önce hiç uygulanmamış ya da kullanılmamış bir büyük fikir yaratmakta, diğer ajanslardan farklı bir şekilde öne çıkmanın anahtarıdır”, dedi.
Medya Planlaması Yaşayan Bir Süreçtir
Medya ajanslarının, belirlenen yol haritasınca reklamları ilgili medya mecralarında yayınlamaya başlamasının ardından izlenme oranlarının takibini de yapıtığına dikkat çeken Işıltan, “medya planlaması yaşayan bir süreçtir. Bu süreçte günlük takip edilen veriler ışığında anlık müdehaleler yapılabilir”, dedi.
Son olarak, kampanya bittikten sonra hedef kitleye ulaşma oranlarının geniş kapsamlı raporunun hazırlanmasının önemine değinen Işıltan, bu aşamanın işverenlerin gözünde medya ajanslarının değerlendirilişlerinin kıstas noktası olduğunu da belirtti.
Organizasyon, toplu fotoğraf çekiminin ardından son buldu.