Beyoğlu Çikolata&Kahve Kurucusu Şahin, Markalaşma Öyküsünü Anlattı

0
477
1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve Kurucusu Seda Sezer Şahin

Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) mezunu Seda Sezer Şahin, 7. Uluslararası Kariyer Günleri Kapsamında DAÜ İletişim Fakültesi’nin  konuğu oldu. Şahin, kurucusu olduğu 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve markasının öyküsünü anlattı

1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve markasının kurucusu ve DAÜ mezunu Seda Sezer Şahin, 7. Uluslararası Kariyer Günleri Kapsamında DAÜ İletişim Fakültesi’nin  konuğu oldu. DAÜ İletişim Fakültesi Fcms011 Salonu’nda gerçekleştirilen söyleşide Şahin, marka yaratmada halkla ilişkiler çalışmasının önemini anlattı.

Marka Değeri Yaratırken Medyanın Önemi Vurgulandı

DAÜ İletişim Fakültesi 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve Kurucusu Seda Sezer Şahin söyleşisi

Halkla İlişkiler çalışmalarında marka değeri oluştururken medyanın önemine değinen Şahin, lansmanların yanı sıra, medyada ilgili markaya yönelik haberler çıkarılması gerektiğini belirtti. Bu nokta da halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında kariyerinden elde ettiği bilgi ve deneyimlerini paylaşan Şahin, “çalıştığımız markalarla ilgili özel röportajlar yapılmasını sağlayarak, medyadaki ilgili konuyla alakalı editörlerle görüşüp, haberlerin çıkmasını sağlıyoruz” dedi. Kimi zaman basın mensuplarına markayı hatırlatma için bazı hediyeler  de gönderdiklerine değinen Şahin, gazetemiz Gündem’den gelen etik perspektifle ilgili soruya yönelik olarak ise; “hediyelerimizi hizmet verdiğimiz markayı hatırlatmak için kullanıyoruz. Zaten bunlar küçük hediyeler. Örneğin biz, yeni yılda ilk çikolatamızı basın mensuplarına göndeririz. Çünkü onlar bizi yazacaklar ve bu noktada ürünü değerlendirmiş olmaları gerekir” ifadesini kullandı. Ayrıca çeşitli festivallere katılım göstermenin medyadaki görünürlüğü artırması yönündeki olumlu katkısını da sözlerine ekledi.

1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve Markasının Öyküsü, Antalya’da Başladı

DAÜ İletişim Fakültesi Dekanı Doç Dr. Agah Gümüş ve 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve kurucusu Seda Sezer Şahin

Bir işi yaparken o işin mutfağında yer almanın önemine değinen Şahin, Antalya’da ilk kez açılışını yaptıkları kafenin oluşumu öncesinde, çikolatayla ilgili dersler almaya başladığını belirtti. Şahin, Antalya’da küresel bir zincir kahvecisinin karşısında, insanların sokağa ve salaş konseptlere olan ilgisine yönelerek, farklı sunum teknikleri, halkla ilişkiler çalışmaları ve ürünlerinin kalitesiyle başarıya ulaştıklarını ifade etti. 1,5 Yılda bayilikler vererek 15 şubeye ulaştıklarına da değinen Şahin, bayilik açılan bölgelerde, ilçe ve bölge koruma politikalarıyla ilgili şubenin bulunduğu bölgede tek olmasını sağlayarak, markanın katma değerini koruduklarını da ifade etti. Ayrıca Şahin, sosyal sorumluluk projelerinin önemine de değinerek, marka değerinin topluma sağladığı faydanın yüksekliğiyle de ilişkisi olduğunu belirtti.

Sosyal Medyanın Önemi Vurgulandı

Sosyal medyada müşterilerinin paylaşımlarının markanın bedava reklamını yapan önemli bir güç olduğuna değinen Şahin, ürünlerin sunumlarının bu nedenle çok önemli olduğunu belirtti. Şahin, sunumların estetik değerlerinin, fotoğraflarının çekilip viral dağılıma girmesine neden olduğunu dile getirdi. Ayrıca blogger’larla da çalıştıklarını ifade eden Şahin, bu noktada tercihlerini ilgili bölgede yaşayan kişilerden oluşturduklarını, bunun ise o bölgedeki takipçilerin markanın değerinden haberdar olması için önemli olduğunu ifade etti. Sosyal medya paylaşımlarında samimi bir dil kullandıklarını da sözlerine ekleyen Şahin, markaların dijital medya sahalarını yönetecek ajanslara ihtiyaç duyduklarını, bunun ise önemli bir iş alanı olduğunu  belirtti.

Denetimlere Dikkat Çekildi

DAÜ İletiişm Fakültesi 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve Kurucusu Seda Sezer Şahin söyleşisi

Bayilik verdikleri şubeleri belirledikleri kriterlerin yanı sıra, sürekli aralıklarla denetlediklerini de ifade eden Şahin, gizli müşteri, gizli anketler ve temsilcilerinin  yapmış olduğu habersiz kontroller yaptıklarını belirtti. Şahin, anketlerden aldıkları geri dönütler de %92,75 oranında markanın olumlu algılandığını da ifade etti. Ödüllü bir marka olan 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve’nin kurucusu olarak Şahin, aynı zamanda PERA ajans ile halkla ilişkiler faaliyetlerine devam ettiğini de sözlerine ekledi. Ayrıca Şahin, 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve’nin bir şubesinin de Gazimağusa’da açılmasını hedeflediklerini belirtti.

Söyleşi, İletişim Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Agah Gümüş tarafından konuk Şahin’e hediyesinin takdim edilmesi ve toplu olarak hatıra fotoğrafı çekilmesiyle son buldu.

 

CEVAP VER

Yorumunuzu bırakın
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.