Build Up İletişim Danışmanlığı Kurucusu Bahar Yapıcılar, Dijital Medya ve Halkla İlişkileri Mercek Altına Aldı
Build Up İletişim Danışmanlığı Kurucusu Bahar Yapıcılar, 7. Uluslararası Kariyer Günleri kapsamında Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) İletişim Fakültesi’nin konuğu oldu. DAÜ Radyo-TV-Sinema Bölümü mezunu Yapıcılar, değişen dünyada halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik yaptığı söyleşide, dijitalleşen medya ve yeni iletişim stratejilerine dikkat çekti
“Dünya Değişiyor! Peki ya PR?” başlıklı söyleşide DAÜ İletişim Fakütesi’nin konuğu olan Build Up İletişim Danışmanlığı Kurucusu Bahar Yapıcılar, dijital medya, yeni iletişim stratejileri ve halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Yapıcılar, teknolojik belirlenimci yaklaşımın üretim- tüketim süreçleri, medyaya olan yansımaları ve markaların hedef kitleleri üzerindeki değişimlerine değindi.
Dijitalleşen Medya İle Reklam Yatırımları Değişiyor
Çoklu ortam teknolojileri, hız ve interaktiflik gibi özellikleriyle konvensiyonel medyanın önüne geçen dijital medyaya dikkat çeken Yapıcılar, basılı gazetelerin tirajlarının son 5 yılda %38 oranında düştüğünü ve radyonun enformasyon tüketimi için araştırmalarda en alt sıralarda kaldığını belirtti. Bunların yanı sıra enformasyon, ticaret ve çeşitli iletişim faaliyetleri için dijital medya mecraları ve sosyal medya platformlarının kullanımının büyük bir oranda arttığını belirten Yapıcılar, bu noktada reklam yatırımlarının da değişkenlik gösterdiğini ifade etti. Yapıcılar, “Reklam için medya yatırımlarından en büyük pay yüzde 47.8 TV alıyor. Yükselen trend ile dijital medyalar ise %25,9 ile ikinci sırada bulunuyor. Yazılı basın ise sadece %9.9’luk oranla reklam yatırımlarından pay alabiliyor. Bu tablo karşısında sürdürülebilir gelir için reklama ihtiyaç duyan medya mecralarından kimi basılı yayın organları ise, yayın faaliyetlerini bir biri ardına yalnızca online platformlara taşıyor” şeklinde konuştu.
Bununla birlikte Yapıcılar, araştırma sonuçlarında en çok kullanılan sosyal medya mecraları arasında Youtube’un %92’lik oranla ilk sırada yer aldığını da belirtti. Yapıcılar’ın paylaştığı araştırma sonuçlarına göre ikinci sırada %85 ile Instagram, üçüncü sırada %83 ile Whatsapp, dördüncü sırada %82 ile Facebook ve beşinci sırada ise %58 ile Twitter yer aldı.
Dijitalleşen Dünyada Hedef Kitle Değişime Uğruyor
1980-1999 yılları arası doğan ‘Y’ kuşağı ile 2000 yılı ve sonrası doğan ‘Z’ kuşağına dikkat çeken Yapıcılar, bu iki jenerasyonun da ‘dijital’ sıfatıyla adlandırıldığını vurguladı. Yakın gelecekte bu jenerasyonların etkinliklerinin yaygınlık seviyelerinde büyük bir artış beklendiğini işaret eden Yapıcılar, bu gelişmeler ışığında markaların stratejik iletişim planlarında da değişen hedef kitleye yönelik yaklaşımların elzem olduğunu belirtti.
Dijital Çağ ve Influencer
Son olarak dijital çağın etki alanı geniş olan mesleklerinden influencer’lar üzerine de görüşlerini belirten Yapıcılar, “Tüketim alışkanlıkları ile ‘trend’leri belirleyen, sosyal medyada binlerce, milyonlarca kişi tarafından takip edilen influencer’ler, kimi zaman bir haberin yaratamadığı etkiyi çok kısa sürede yaratabiliyor. Haberler objektiflik ilkesi gereği yorumdan uzak kaleme alınırken, influencer’ların yorumları ise, tüketim eğilimleri üzerinde önemli etkiler oluşturabiliyor” ifadesinde bulundu.
Söyleşi, DAÜ İletişim Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Agah Gümüş tarafından, Build Up İletişim Danışmanlığı Kurucu Yöneticisi Bahar Yapıcılar’a hediyesinin verilmesi ve günün anısına hatıra fotoğrafı çekilmesinin ardından son buldu.
Yorum gönder
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.