Şimdi yükleniyor

Metaverse: TV, İzleyicisiyle Birlikte Ölecek

Dijital dönüşüm uzmanları, Metaverse platformlarının yaygınlaşmasıyla birlikte televizyonun konumunun sarsıldığını söylüyor.

Uzmanlara göre, eğer televizyon kanalları hayatta kalmak istiyorlarsa radikal şekilde kendilerini yeni çağa adapte etmeli, bunun için de hızla gelişen çevrimiçi eğlence dünyasında yerlerini almalılar. Yaşlı tüketiciler hala geleneksel TV’ye bağlı olsa da, Statista’ya göre 35 yaş altı izleyiciler on yılda yarı yarıya azaldı ve metaverse geliştikçe bu rakam daha da düşeceğe benziyor.

Dijital dönüşüm konusunda uzmanlaşmış Fransız firması olan Sysk’in kurucu ortağı Frederic Cavazza, France24’e verdiği röportajda “Gençler, pasif TV izleyicilerinden aktif oyunculara dönüştüler ve ekranlardan akıllı telefonlara döndüler. TV kanalları izleyicileri ile birlikte ölecek.” diyor.

Geleneksel TV programcılığı,  markalarını metaverse platformlarına taşımaya başlamaları gerekiyor

Dubit’in kurucu ortağı Matthew Warneford da yayıncıların geleneksel TV programcılığı alanında daralan bir pazara bağlı kalmak yerine markalarını metaverse platformlarına taşımaya başlamaları gerektiğini söylüyor ve ekliyor:

“İnsanları yeni bir dünyaya getirmek, onları hikayenin bir parçası yapmak, arkadaşlarıyla etkileşim içinde katılmalarını sağlamak gerekli. Tıpkı Disneyland’in yıllar önce Mickey Mouse ile yaptığı gibi. Siz ve arkadaşlarınızı kendi dünyalarına çekmişlerdi ve bu şekilde yepyeni olasılıklar ortaya çıkmıştı.”

Fransa Televizyonları inovasyon başkanı Kati Bremme, “İlgili kalmak istiyorsak, kendimizi tüm bu kullanımlar arasında konumlandırmamız gerekecek” dedi. Ancak, en büyük zorluğun finansal yönde olabileceğinin de altını çizdi. Şimdiye kadar, TV firmaları, gazeteler gibi diğer geleneksel medyanın reklam gelirlerinin etkilenmediği için teknolojik bozulmadan uzakta olduğun da belirtti.

Yayıncılar, gençlere ulaşmak için halihazırda başarılı bir sistem oluşturan Roblox, Fortnite ve Minecraft gibi metaverse öncüleri görülen oyun platformlarıyla rekabet etmek zorunda.

Medya araştırma şirketi Dubit’e göre, ABD’deki 9-12 yaşındakilerin yarısı haftada en az bir kez Roblox kullanıyor ve oyun oynamaktan konser izlemeye ya da sadece arkadaşlarıyla sohbet etmeye kadar her şeyi bu platformda yapıyor. Örneğin 2020’de rapçi Lil Nas X’in Roblox’taki performansını 33 milyon kişi izledi. Bu sayı onu Grammy ödüllerinde televizyonda izleyen sayının üç katından fazla.

Kaynak   Kaynak